Wednesday 19 August 2015

Cinta & Kerja ^^

Assalamualaikum reader :) 

sekarang saya nak kongsikan apa itu cinta pada saya
pada saya ianya adalah sesuatu yang berharga dan tidak ternilai dengan harta

bagi saya cinta adalah sesuatu anugerah yang di berikan daripada Allah sama ada cinta itu datang sendiri atau kita sendiri yang memilih untuk mencintai

namun saya seorang yang sangat sukar untuk mencitai 
saya dah cuba untuk sayangkan seseorang tetapi berulang-ulang ia tetap sama
saya sendiri tidak tahu mengapa saya sangat sukar untuk sayangkan orang.

saya mudah suka,mudah sayang tapi sukar untuk jatuh cinta.
pada setiap sesuatu yang berlaku saya rasa saya sangt takut kalau satu hari nanti saya akan di lukai.
tetapi di sebabkan itu juga saya tak pernah terganggu untuk mempunyai pasangan.. saya rasa selesa bila sendirian .

mungkin kadang-kadang terasa sunyi sebab tiada peneman tetapi dalam masa yang sama saya nak mencapai cita-cita saya dulu. 
mungkin bagi orang melayu belajar rajin-rajin dapat ijazah di  pandang tinggi sebab berlajr sampai universiti tapi bagi saya .. saya nak ikut cara hidup cina.
bukan nak ikut budaya atau gaya hidup mereka tapi nak hidup macam cara mereka.. 
mereka ada sahaja yang tak berlajr tinggi tapi tetap berjaya menjadi seorang usahawan walaupun kecil-kecilan asalkan di kenali sebagai peniaga. 

saya nak berjaya dalam dunia meniaga 
saya nak kumpul pengalaman sebanyak yang mungkin
saya nak jadi orang yang paling boleh di percayai oleh boS SAYA
saya nak dia tahu saya betul-betul serius nak berjaya saya nak berlajr dari dia
saya nak tahu macam mana nak handle customer 
customer is like King ..

kita kena selalu layan customer dengan senyuman 
itulah yang sentiasa di pesan Bos pada saya.
lagipun kerja sana saya tak terasa seperti pekerja
it look more like a family mereka semua baik-baik berlaka 
cuma kekadang tu menjengkelkan maklum manusia bila dah baik ni naik kepala

tapi saya paling kecik so nak tak nak i have to follow 
bagaimanapun saya akan sentiasa senyum dan akan cuba untuk sentiasa gembira dan ikhlas pada setiap apa yang saya lakukan. 
cuma satulah saya takda masa dengan family sendiri
but takpa ini semua untuk mereka

saya anak sulung jadi saya kena berlajr macam mana nak cari rezeki 
even im girls im still the first so i have to be role model and show them how to make money and dont give up and be strong . 


hidup dekat dunia ni belum tentu lama
saya nak bahagia kan keluarga saya 
saya nak mereka ada segalanya
saya nak mereka bangga dengan saya 

pengalaman adalah segalanya dalam dunia 
tidak kira tinggi manapun dirimu berlajr 
seberapa banyak ijazah dan anugerah sekalipun kamu dapat
jika tiada pengalaman sungguh susah untuk dapat kerja zaman sekarang


No comments:

Post a Comment